marți, 12 iulie 2011

Am o perioada de inactivitate profesionala. Am dreptul la concediul de crestere a copilului?

      In conformitate cu art. 4 din OUG 111/2010, in calculul celor 12 luni anterioare nasterii copilului se includ şi fracţiunile de lună în care s-au realizat venituri supuse impozitului pe venit. Prin fracţiune de lună se înţelege efectuarea a cel puţin jumătate din zilele lucrătoare din acea lună. (De exemplu intre incetarea unui contract de munca si incheierea altuia persoana a avut o intrerupere de 2 saptamani) Prin excepţie, se acceptă ca de cel mult 3 ori fracţiunea de lună să fie constituită dintr-un număr mai mic de zile lucrătoare decât cel prevăzut anterior (deci efectuarea a mai putin de jumatate din zilele lucratoare dintr-o luna).
      În situaţia în care naşterea copilului se produce înainte de termen, perioada de 12 luni in care persoana trebuie sa fi realizat venituri supuse impozitului pe venit se diminuează cu perioada cuprinsă între data naşterii copilului şi data prezumată a naşterii, certificată de medicul de specialitate.
      In concluzie, persoana care a avut o perioada/perioade de inactivitate profesionala in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului are dreptul la concediu si indemnizatie  pentru cresterea copilului, numai in masura in care perioada poate fi apreciata ca fiind fractiune de luna (asa cum este definita in primul paragraf) sau nasterea a fost prematura (conform celui de-al doilea paragraf).

2 comentarii:

  1. buna ziua

    am urmatoarea situatie: indemnizatia de crestere a copilului va fi ceruta de catre tata, care are venituri in ultimele 12 luni, mai putin 6 zile lucratoare din luna nasterii ( bebe s-a nascut pe 10 ianuarie si lui ii lipsesc cele 6 zile lucratoare din ianuarie 2012 ). practic nu are in ianuarie nici macar o fractiune de luna, dar per total lipsesc doar 6 zile. se incadreaza la indemnizatia de crestere? si daca da care ar fi argumentul cu care sa cerem aceasta indemnizatie?
    as aprecia f mult un raspuns
    multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  2. Astăzi este cea mai fericită zi din viața mea, am încercat toate mijloacele posibile pentru a rămâne însărcinată timp de peste 8 ani după ce m-am căsătorit cu soțul meu iubitor, dar nimic nu a funcționat pentru mine până când am întâlnit un prieten foarte bun de-al meu care m-a îndrumat către Dr Dawn acuna. , i-am scris Dr. Dawn acuna pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, mi-a dat lumile ei și mi-a promis că mă va ajuta, am făcut tot ce mi-a cerut, am fost la spital la 4 săptămâni după vrajă și doctorul a spus că sunt însărcinată, asta a adus bucurie gospodăriei mele, în sfârșit am copilul meu frumos, acum sunt o femeie căsătorită fericită, toate mulțumesc Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru orice fel de soluție,
    * Daca vrei sa ramai insarcinata.
    * Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    * Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    * Dacă vrei să ai o casă fericită.
    * Dacă vrei noroc sub orice aspect.
    * Dacă aveți probleme cu vaginul/penisul.
    Ea te va ajuta imediat.
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere