miercuri, 6 iulie 2011

Am dreptul la concedii medicale dupa terminarea concediului pentru cresterea copilului?


 Conform legii, persoanele care au realizat stagiul de cotizare in sistemul de asigurari sociale de sanatate beneficiaza de concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate. Acestea sunt:
a) concedii medicale si indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de
boli obisnuite sau de accidente în afara muncii;
b) concedii medicale si indemnizatii pentru prevenirea îmbolnavirilor si recuperarea
capacitatii de munca, exclusiv pentru situatiile rezultate ca urmare a unor accidente de
munca sau boli profesionale;
c) concedii medicale si indemnizatii pentru maternitate;
d) concedii medicale si indemnizatii pentru îngrijirea copilului bolnav;
e) concedii medicale si indemnizatii de risc maternal.

Conform art. 8. - (1) lit b din OUG 158/2005 Stagiul de cotizare in sistemul de asigurari sociale de sanatate, se constituie si din insumarea perioadelor pentru care plata contributiei de asigurari sociale de sanatate se suporta din alte surse.
De asemenea art. 213 alin 2 lit c din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii spune: Sunt asigurate persoanele aflate in una dintre urmatoarea situatie, pe durata acesteia, cu plata contributiei din alte surse, in conditiile prezentei legi :se afla in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani;
Art. 10. din OUG 158/2005 Baza de calcul a indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar, pe baza carora se calculeaza contributia pentru concedii si indemnizatii. 
Avand in vedere ca persoanele care sunt in concediu de crestere a copilului sunt asigurate in  sistemul de sanatate, acestea beneficiaza direct de concedii medicale, (deci fara sa existe conditia realizarii de venituri din munca in prealabil )

3 comentarii:

  1. Buna ziua! V-as ruga daca se poate sa ma lamuriti si pe mine in ceea ce priveste urmatoarea situatie. Momentan ma aflu in concediu de crestere a copilului , urmand ca in luna iunie sa ma intorc la serviciu, deoarece fetita mea implineste doi ani. Sunt profesor titular in invatamant si intoarcerea mea in ultimele doua saptamani de scoala la munca ar face ca un coleg care ma suplineste sa isi piarda postul , si neincheind anul scolar, dreptul de a participa la examenul de definitivat. In consecinta, as dori sa imi iau in cele cateva saptamani concediu medical, pentru ca domnul profesor suplinitor sa nu piarda anul. Intrebarea mea este: acel concediu medical luat in continuarea concediului de maternitate, fara legatura cu copilul (deci un concediu de boala normal) se plateste ca si procent din indemnizatia de crestere a coilului sau ca si procent din veniturile realizate inainte de a intra in concediu? Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua...ma confrunt si eu cu o problema..sunt o mămica care este in creste copil..prima zi reincepere a activității este 24.12..eu de azi 23.12 sunt internată in spital ptr o intervenție chirurgicală..întrebarea mea este..pot intra in concediu medical daca eu nu ma prezint la munca in prima zi..țin sa precizez ca externarea se va face pe data de 28.12....locul se munca refuza sa imi elibereze adeverință de salariat...pe motiv sa nu am revenit nici măcar o zi..sa lucrez după crestere copil si nici nu am protectia muncii facuta....mi au sugerat cel mai bine sa imi iau concediu fara plata

    RăspundețiȘtergere
  3. Astăzi este cea mai fericită zi din viața mea, am încercat toate mijloacele posibile pentru a rămâne însărcinată timp de peste 8 ani după ce m-am căsătorit cu soțul meu iubitor, dar nimic nu a funcționat pentru mine până când am întâlnit un prieten foarte bun de-al meu care m-a îndrumat către Dr Dawn acuna. , i-am scris Dr. Dawn acuna pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, mi-a dat lumile ei și mi-a promis că mă va ajuta, am făcut tot ce mi-a cerut, am fost la spital la 4 săptămâni după vrajă și doctorul a spus că sunt însărcinată, asta a adus bucurie gospodăriei mele, în sfârșit am copilul meu frumos, acum sunt o femeie căsătorită fericită, toate mulțumesc Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru orice fel de soluție,
    * Daca vrei sa ramai insarcinata.
    * Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    * Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    * Dacă vrei să ai o casă fericită.
    * Dacă vrei noroc sub orice aspect.
    * Dacă aveți probleme cu vaginul/penisul.
    Ea te va ajuta imediat.
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere